вторник, 20 май 2008 г.

Кайли в София

След доста дълго време на чакане, студуване, разпитване, мистерии, простотии от страна на организаторите и всякакви други съмнение относно идването на Кайли в София, немислимото се случи. На 18 май 2008 година около 20.45 часа тя се появи на сцената на стадион "Локомотив". Пред около 12000 зрители тя започна своята програма.
Личните ми очаквания бяха за доста по-малко публика. За мое учудване хората бяха сравнително ентусиазирани или поне тези в сектора с билети от 50 лева. Не чувах какво става по трибуните.
Още в самото началото концертът започна с неприятен инцидент за мен, свързан с посредствеността и малоумието на "директора" на "Мюзик айдъл" Георги Тошев. После продължи с непрестанното плющене на бира, мазни сандивичи и чипсове и пушене в лицето ми на цигари. За да е пълна картината, мнозина от присъстващите бяха забравили да посетят банята преди да дойдат. Оставям настрана, че около стадиона беше адски мръсно и неуглено. Оставям настрана хилядите претенции на г-н Ковачев-Фънки как Кайли щяла да пее народна песен и даже я разучавала, как щяла да изненсе едва ли не майсторски клас в споменатото по-горе инфантилно предаване, как щяла да пазарува в Мол-а, как билетите били свършили още преди месеци (нищо, че се продаваха и преди самото шоу за всеки един сектор). Няма да подмина и отнемането на фотоапаратите. Безобразие. Никъде не се беше случвало досега. Но ние сме изключение. В закона за авторското право пише, че артистът е този, които определя дали да бъде сниман и записван по време на живо изпълнение. Интересно ми е как Кайли не забрани това във Виена или на друго място, а само в България? И какво трябваше - да се крием, че искаме да заснемем идола си? Мърлячи!
Семките, надениците, кебапчетата, бирата и т.н. са си обичайно явление. Без коментар!
Гафът на вечерта беше невъзможността за предоставяне на условия за разгръщане на целия спектакъл на Кайли. Защо не беше помислено как тя може да изнесе декорите си, а се чудеха вече какви глупости да съчиняват по пресата? Да не би в София да не заслужават хората да видят онези части от шоуто, към които по-надолу съм качил снимки? Или пък просто великите продуценти, забранили фотоапарати, не са им стигнали финасовите силици, за да платят за цялостното представление? Въпроси, които ще останат без отговори.
И защо никой няма да отговори? Защото всичко е една тумба от взаимосвързани хора. Организаторите поят и хранят като добитък журналистите-овце, а те от тяхна страна им сервират ПР материалите им в изданийцата си. Селска история. Жалка история.
Много ми се ще да насоля и публиката. В нея имаше около 20% хора, чували повече от 15 песни на Кайли и запомнили ги. От тях 5% я обичаха истински и за тях тази среща беше от съществена важност и именно с тях заедно мръзнахме в онази студена декемврийска утрин за билети пред НДК. Поздрави за тях!
Останалите обаче бяха овце, дошли да видят някаква си, чието име се споменава в медиите. За тях тя е онази, изпяла "ла-ла-ла" преди няколко години. И те точно на това реагираха. Мен лично ме попитаха за "Loveboat": "Коя е тази песен?" И се предполага, че хора на първия ред би трябвало да знаят, нали? Около мен хората реагираха главно на песните-сингли. Пляскаха. Това е вярно. Но не беше така ентусиазирано. Имам база за сравнение и затова го казвам. Някак си нямаше тази химия, която усетих във Виена, а да не говорим за Лондон. Съвсем показателно е също така, че на стадиона имаше и хора, получили билет, защото техните работодатели решили, че ходенето на концерт на Кайли е добър вариант за тийм билдинг. Съжалявам, но не е. И днес точно една от тези, присъствали по този начин, каза (познавам я и затова цитирам): "Не беше лошо, но Слави Трифонов прави най-голямото шоу!" Майната ти, както на теб, така и на всички онези, чиито статии прочетох днес. В дир. бг отделили 10 реда, като 5 от тях бяха за т.нар. ВИП персони, изразяващи се в Любо от "Те" и в Зара от "Биг брадър". Да ви имам ВИП-овете.
Самата Кайли също не говореше много, а и на моменти не я разбираха и публиката заглъхваше.
Хареса ми този път повече прическата й, грима й, който беше по-лек и свеж. Отново пях с цяло гърло, танцувах, скачах. Просто реших да се абстрахирам от цялата простащина наоколо и да се съсредоточа върху Кайли и песните от турнето. Изключително се радвам, че една от мечтите ми да чуя "I should be so lucky" на живо се осъществи. Беше забавно да я слушам и как я репетира преди старта.
Съжалявам ужасно за липсващите декори, както и за цялата японска част, която е всъщност най-голямото майсторство на този спектакъл. Той е цялостен и така изглежда незавършен. Жалко.

Накрая ще кажа и че изнасянето след концерта беше ад. Как във Виена излязохме за 5 минути, а тук ни бяха нужни 35? Оставям настрана и реденето за апаратите след това. Поне не ги затриха. Охраната пък беше адски зле. На въпроса ми: "Мобилните телефони имат по 5 мегапикселови камери и 30 минутни клипове. Това не е ли почти равносилно на апаратите?", те нямаха отговор. При скандала с лицето Георги Тошев от "Мюзик айдъл" нямаше намеса, въпреки моя апел към тях.
Едно ми е ясно. Едва ли ще отида вече да гледам шоу на подобно място в България. Това не е мястото, където един артист от величината на Кайли Миноуг трябва да идва. Прекалено много тежи циганията, за да се понесе. Простащината беше с тонове. Грозотията - двойно повече.
Слагам линк към страница със снимки от концерта в София:
http://www.flickr.com/photos/todork/sets/72157605125645724/

10 коментара:

Анонимен каза...

За всичко казано/написано по-горе си прав, и въпреки това за мен въпросната вечер беше невероятна дори и в този осакатен вариант на шоу-то! Надявам се това наистина да не е първия и последен път в който Кайли идва в София!

Анонимен каза...

Браво, Влади! Много хубаво си го казал... защото има хора, които виждайки някакъв прогрес си мислят вече, че България Е в Европа, което очеИзвадно не е така. Съгласна съм с доста неща - дори да намеря входа, на който да чакам се оказа, едва ли не, непосилно мое желание, защото никой от 300-те VIP-security персони не можа да ми каже къде да застана.. Това за камерите - не мога да го разбера. Уж не можеше да се внасят пък охраната не даваше да се снима със светкавица - нищо повече; освен това някъде ми се причу май, че снимащите трябвало да платят 2 лв. или нещо подобно и толкова; същевременно още на оградите имаше платна, които забраняваха внасянето на апарати изрично.. Всъщност не смея да се оплаквам много-много, защото съм виждала и далеч по-лоша организация. Затова...
От момента, в който се лепнах за оградата и Кайли излезе всичко друго изчезна и не съм обръщала глава назад, т.е. нямам идея какво е ставало зад мен, респективно пред Кайли. Така че разбирам негодуванието ти, но аз останах втерщена и зашеметена именно, че въпреки всичко изоброено от теб и много още, Кайли Миноуг доказа професионализма си! Буквално докато гледах, че и след това у мен се насади трайното чувство, че по-добре е нямало накъде да бъде. Страшно се радвам, че си я видял в пълния и блясък, но определено това, което показа тук беше зашеметяващо. Беше красиво, пищно; тя бе повече от очарователна, направо божествена. Имах чувството, че пее не пред някакви си там "балканци", а едва ли не пред британската кралица - беше перфектна. Приятели, които бяха по-назад ми казаха, че публиката била доста разгорещена и се надявам, че е останала доволна поне малко.. защото няма по-голямо унижение за един изпълнител от равнодушна публика. Колкото до това, че не сме я разбирали - еми, при мен имаше (меко казано) глъчка и просто в едно 50% изобщо не я чувах. Беше страхотно.
Мога да кажа съвсем спокойно, че единственото, за което съжалявам е че вечерта свърши. За нищо друго.

О, да.. и за ужасяващия мърчандайзинг - купих си безумно грозен ключодържател (на безумната цена от 20 лв.), към който започнах да се привързвам, въпреки всичко.. ^^ + tour book-a е с ужасна корица - посмъртно човек не може да познае, че на нея е Кайли.. но това са някакви дребни подробности, разбира се, които далеч се съмнявам да са създали някому дискомфорт.

Vladito каза...

Не съм искал да засегна ничие преживяване на концерта в София. Точно затова казах, че се радвам, че има хора, които истински са я обичали на този стадион. Аз самият, както написах, се опитах да се абстрахирам от случващото се около мен и да се насладя на Кайли максимално. Получи ми се в един момент.
Въпреки позитивите обаче, не мога да търпя наглостта и арогантността. Затова и ще правя всичко възможно занапред, за да се нагледам на шоуто навън, където хората имат зрителска култура.

Анонимен каза...

Добър коментар, критиката е градивна, а мислех, че ще е насочена към Кайли. Въпреки всичко шоуто беше невероятно и наистина запомнящо се, поне за хората, които наистина се интересуваха, другите, очевидно, могат да си гледат Слави.

Анонимен каза...

offtopic
Кажете за tour book-а! Дали може да си го купиш от София някъде или само в деня на концерта това беше възможно.

Анонимен каза...

За мене това беше най-страхотната нощ в живота ми и изобщо не съм обърнала внимание на нищо друго освен на Кайли. Всъщност тъй като бях малко по назад и виждах хората, мисля че те много я харесаха и се забавляваха, пяха и скачаха.Освен това само положителни конетари чета и чувам.
Но всичко свърши толкова бързо, чак ми се доплака накрая.

Анонимен каза...

Само тогава можеше да се купи. Много е интересно книжлето, в интернет вожеш да си го намериш за даунлоуд с добро качество.

Vladito каза...

Tour book-ът е направо уникален. Доколкото ми е известно, се продава само по време на смаите концерти, но иначе може, както и някои от предишните, да се поръча чрез големите сайтове като amazon.com, например.
Иначе, Плами, самият концерт, както казах, макар и без пълната си визия, ми хареса много. И всички видяха, че дори и без цялото си шоу, Кайли просто е страшно добра, успявайки главно със страхотното си присъствие, да накара дори и такава публика да е ок.

Анонимен каза...

Турбука е уникано хубав !Била съм на много концерти и винаги се прибирам с по един за спомен !Корицата му е правена от много известен и скъп фотограф ..Не разбирам кое не ви харесва .А за самия концерт ..Не позволих нищо и никой да ми развали настроението .Бях на първи ред пях и танцувах 2 ,5ч. !!!И една пикантерияйка ок концерта ще спомена >Въпреки неуредиците , съкратената версия , липсващите декори това е бил най - якия и емоционален концерт за нея на това турне .Поне от изнесените досега !Така че носете го в сърцето си , защото е бил много специален за Кайли!!!!

Анонимен каза...

Ужасна статия, рецензия или както искаш го наречи... Как може една добра дума да не каза ами само негативи да сипеш?! Ми ходи изнеси се да живееш във Виена, Лондон и където там още си гледал Кайли щом тук нищо не ти харесва. Баси, аман от песимистично настроени хора... едно хубаво нещо поне да беше видял във вечерта на 18-ти май 2008...